fredag den 19. april 2013

Endelig weekend

Min weekend startede i dag. Det er rigtig dejlig efter en meget lang uge (den må have været på 1 til 2 dage længere end alle andres).

Dagen i dag er gået med lidt forskellige gøremål, støvsugeren er blevet luftet efterfuldt af en gulvask.

Der er også blevet bagt chocolate chips cookies, de smagte helt efter de udsagn der var om dem... uhmm himmelsk.  Jeg fandt opskriften hos: Mit livs kogebog  Jeg har ændret lidt på opskriften (se den originale opskrift tryk på linket)

Chocolate chips cookies (12 store)

100 g grovhakket mørk chokolade
135 g rørsukker
125 g blødt margarine
1 æg
1/4 tsk. fint salt
1 spsk vanillesukker
180 g mel
½ tsk. bagepulver

Smør, sukker og vanillesukker røres godt sammen.
Tilsæt ægget og salt.
Mel og bagepulver kommer i dejen og til sidst vendes chokoladen i.
Del dejen i 12 små kugler der sættes på 2 bageplader. Tryk kuglerne let flade, men ikke for tynde, da de flyder ud under bagningen.

Bages i en forvarmet ovn på 180 grader i ca 9 - 11 min.  (er færdig bagte når de er  let gyldne i kanten)

Afkøles på en bagerist.......     De smager super skønt når de er lune.


Ingen kommentarer: