lørdag den 15. februar 2014

Chilimarineret koteletter

I dag er det min bryllupsdag. Tænk ! det er 28 år siden at jeg sage ja til at blive fru Hansen, hvor er alle de år dog blevet af ?
En fin buket vendte på mig da jeg kom hjem fra job i dag. Elsker at få blomster.



Start med at lave en marinade, som koteletterne skal vendes i og trække i min 30 min i køleskabet.
Opskrift til 4 personer:

Marinaden
1 tsk rørsukker
1 finthakket chili
2 spsk finthakket persille
1 fed fint hakket hvidløg
4 koteletter

Brun koteletterne i olie, kom dem derefter i et ildfast fad, og steg dem i 10 min ved 200 g.

Kartoflerne
2 store bagekartofler i stave
2 spsk olivenolie
Frisk kværnet salt og peber

Kartoflerne vendes i olien og kommes i et ildfast fad. Drys salt og peber over.
Bages i oven ved 200 g i ca 30 min

Avovadosalat
3 avocadoer i tern
1 lille finthakket rødløg
1 fed presset hvidløg
1 spsk finthakket koriander
5 cocktail tomater i tern
saft fra  1\2 lime
2 spsk olivenolie
Friks kværnet salt og peber

Ingredienserne blandes forsigtig sammen.



Ingen kommentarer: