torsdag den 15. januar 2015

Æblemuffins på en regnvejrsdag

I dag har jeg fri, derfor har jeg lavet boller og æblemuffins, til mand og barn kommer hjem.















Opskrift på de lækkerste æblemuffins:

Ca 25 stk. i alm. størrelses muffinsforme

3 æg
225 g sukker
125 g hvedemel
125 g flydende magarine
125 g knuste makroner
1 tsk bagepulver
1,5 stk æbler, skrælles og skæres i små stykker
1,5 tsk kanel

Æg og sukker pisket sammen til en skummende masse.
Magarinen,  mel, bagepulver og de knuste makroner røres i æggemassen.
Æblestykkerne og kanelen blandes godt sammen derefter røres det i dejen.
Dejen hældes i alm. Størrelse muffinsforme og bages ved 180 g varmluft i ca 18 min.


1 kommentar:

Dorthe sagde ...

Jeg bliver da simpelthen nødt til at følge din blog - så kan det da være man kan få lidt inspiration til aftensmad *G* - Mine madplaner bliver lavet til en måned ad gangen - og bliver som regel fulgt en uge ;)
God søndag.